Шкільний автобус

Шановні діти та батьки.

 ДЯКУЮ, що зайшли на мій блог, на сторінку життя шкільного автобуса. Адже здоров я- це дуже важливо. Я дуже прошу ознайомитися з матеріалом. Впевнена, багато чого, ви діти,  не знали. Не дотримувалися деяких правил. 

ОЗНАЙОМИТЕСЬ-ЗРОЗУМІЄТЕ-ВАЖЛИВО!!! 

Як завжди, ДЯКУЮ.






Індивідуальний план самоосвіти

вихователя по підвозу шкільним автобусом учнів Дігтярівського НВК
Кленько Надії Миколаївни на час карантину


Тема
Дата
1.
- Нарада при директору школи в зв’язку з корона вірусом.
-  Створення вебресурсу для організації дистанційного навчання у закладі освіти

12.03.2020
2.
- Розробка і розміщення памяток, інструкцій  для учнів на період карантину
- Оновлення інструкції «Правила поведінки і техніка безпеки при пересуванні в шкільному автобусі
13.03.2020
3.
Оформлення плакату : «Правила дорожнього руху»
16.03.2020
4.
Перевірення наявності та термін придатності медикаментів в аптечці шкільних автобусів (Разом з медичним братом та водієм)
17.03.2020
5.
- Оновити пам’ятку для батьків
- Оновити пам’ятку для дітей
18.03.2020
6.
 - Перевірка телефонного зв’язку з батьками на випадок екстрених ситуацій

19.03.2020
7.
-  Умій володіти собою під час екстрених випадків.
- Пошукова робота в мережі Інтернет

20.03.2020
8.
- Самостійне опрацювання літератури з правил дорожнього руху
23.03.2020
9.
- Пошукова робота в мережі Інтернет матеріалу  пов’язаного з автобусом, світлофором (ігор, кросвордів, віршів)

24.03.2020
10.
- Пошукова робота в мережі Інтернет
- Підготовка презентації  «Правила дорожнього руху»
25.03.2020
11.
 - Самостійне опрацювання матеріалу  «Як володіти собою під час екстрених випадків»
- Пошукова робота в мережі Інтернет
26.03.2020
12.
- Пошукова робота в мережі Інтернет

27.03.2020
13.
-  Оновити інформацію про використання вогнегасника
30.03.2020
14.
 - Індивідуальні консультації для учнів, яким важко працювати дистанційно
31.03.2020
15.
- Робота з особистим блогом: наповнення матеріалом  сторінки вихователя по підвозу
01.04.2020
16.
- Оновлення інструкції
для учнів при проходженні по маршруту.

02.04.2020
17.
- Оновлення інструкції з техніки безпеки учнів під час групових поїздок, пішохідних екскурсій, пішохідного та дорожньо-транспортного руху учнів
03.04.2020

18.
- Робота з власним блогом. Розташування матеріалу
- Вивчення досвіду роботи вихователів по підвозу   в період карантину

06.04.2020
19.
- Пошукова робота в мережі Інтернет
- Розміщення завдань для учнів на блозі
07.04.2020
20.
- Оновлення  інструкції
для водія та супроводжуючих по діях в разі загрози вчинення терористичного акту
08.04.2020
21.
- Перегляд презентацій в мережі Інтернет «Світлофор»
- Розміщення матеріалу учням на блог
09.04.2020
22.
- Правила, які необхідно пам'ятати та неухильно дотримуватися при виявленні підозрілого предмета в шкільному автобусі
10.04.2020
23.
- Устаткування робочого матеріалу по підвозу по папкам
- Обмін досвідом щодо використання можливостей технол. дистанційного навчання
- Пошукова робота в мережі Інтернет
13.04.2020
24.
- Робота з особистим блогом: наповнення матеріалом
- Заняття з комп’ютерною грамотністю
13.04.2020
25.
- Інструкція
для водія та супроводжуючих з надання першої медичної допомоги потерпілим у дорожньо – транспортній пригоді (доповнення)
14.04.2020
26.
- Оновлення інструкції
для учнів при проходженні по маршруту.
- Самоосвітня робота в мережі Інтернет
15.04.2020
27.
- Перевірка телефонного зв’язку з батьками на випадок екстрених ситуацій
- Пошукова робота в мережі Інтернет
16.04.2020
28.
- Робота з особистим блогом: наповнення матеріалом
- Складання індивідуального плану на наступні два тижні
17.04.2020

13.
  - Робота з особистим блогом: наповнення матеріалом  сторінки вихователя по підвозу
- Пошукова робота в мережі Інтернет
21.04.2020
14.
 - Індивідуальні консультації для учнів, яким важко працювати дистанційно
- Ігри, кросворди, вірші про (все, що пов’язане з рухом)
22.04.2020
15.
- Перевірка телефонного зв’язку з батьками на випадок екстрених ситуацій
- Пошукова робота в мережі Інтернет
23.04.2020
16.
- Повторення інструкції
для учнів при проходженні по маршруту.
-Підготовка на повторення пам’яток для учнів та батьків

24.04.2020



1.

- Інформаційне знайомство. Опрацювання наказів МОН. Методичних рекомендацій
- Вивчення досвіду роботи вихователів по підвозу   в період карантину
- Початковий етап розробки міні-проєкту: «Молоде покоління за безпеку дорожнього руху»

27.04.2020
2.

Продовжити розробляти міні- проєкт: «Молоде покоління за безпеку дорожнього руху»
- Пошукова робота в мережі Інтернет
28.04.2020
3.
- Продовжити розробляти міні-проєкт: «Молоде покоління за безпеку дорожнього руху»
- Пошукова робота в мережі Інтернет
- Розміщення завдань для учнів на блозі.
29.04.2020
4.
- Висвітлення  міні-проєкту: «Молоде покоління за безпеку дорожнього руху» на сторінці Виховна робота СіверКрай ( ФБ ) та на сторінці блогу.
- Початковий етап(ескіз) оформлення стенду «Шкільний автобус»
30.04.2020
5.
- Віртуальний круглий стіл «Обговорення напрацьованого матеріалу» . ВАЙБЕР, телефон
- Устаткування робочого матеріалу по підвозу по папкам
04.05.2020
6.
- Пошукова робота в мережі Інтернет
- Продовження оформлення стенду «Шкільний автобус»

05.05.2020
7.
- Робота з особистим блогом: наповнення матеріалом
- Опитування учнів про стан здоров’я.
- Індивідуальні консультації для учнів, яким важко працювати дистанційно
06.05.2020
8.
- Пошукова робота в мережі Інтернет
- Продовження оформлення стенду «В нашій пам’яті»  за рахунок годин вихователя по підвозу
(методична робота)
07.05.2020
9.
- Перевірка телефонного зв’язку з батьками на випадок екстрених ситуацій
- Поповнення блогу( ігри, кросворди, вірші про (все, що пов’язане з правилами дорожнього руху))
- Самоосвітня робота в мережі Інтернет
08.05.2020



1.

- Інформаційне знайомство. Опрацювання наказів МОН. Методичних рекомендацій
- Вивчення досвіду роботи вихователів по підвозу   в період карантину
- Розміщення завдань для учнів на блозі.

12.05.2020
2.
- Пошукова робота в мережі Інтернет
- Продовження оформлення стенду «В нашій пам’яті»  за рахунок годин вихователя по підвозу
(методична робота)
13.05.2020
3.
- Пошукова робота в мережі Інтернет
- Розміщення завдань для учнів на блозі.
14.05.2020
4.
 - Опитування учнів про стан здоров’я.
- Індивідуальні консультації для учнів, яким важко працювати дистанційно
15.05.2020
5.
- Віртуальний круглий стіл «Чи знаю я правила переходу вулиці» . ВАЙБЕР, телефон
- Устаткування робочого матеріалу по підвозу по папкам
18.05.2020
6.
- Пошукова робота в мережі Інтернет
- Продовження оформлення стенду «Шкільний автобус»

19.05.2020
7.
- Робота з особистим блогом: наповнення матеріалом
- Опитування учнів про стан здоров’я.
- Індивідуальні консультації для учнів, яким важко працювати дистанційно
20.05.2020
8.
- Пошукова робота в мережі Інтернет
- Продовження оформлення стенду «В нашій пам’яті»  за рахунок годин вихователя по підвозу
(методична робота)
21.05.2020
9.
- Перевірка телефонного зв’язку з батьками на випадок екстрених ситуацій
- Поповнення блогу( ігри, кросворди, вірші про (все, що пов’язане з правилами дорожнього руху))
- Самоосвітня робота в мережі Інтернет
22.05.2020

1.
 - Опитування учнів про стан здоров’я.
- Самоосвітня робота в мережі Інтернет
25.05.2020
2.
- Пошукова робота в мережі Інтернет
- Продовження оформлення стенду «В нашій пам’яті»  за рахунок годин вихователя по підвозу
(методична робота)
26.05.2020
3.
- Устаткування робочого матеріалу по підвозу по папкам
- Продовження оформлення стенду

27.05.2020
4.
- Опитування учнів про стан здоров’я.
- Оформлення стенду «Шкільний автобус»
28.05.2020
5.
- Останній дзвінок
- Спілкування з дітьми (ТЕЛЕФОН) – перечитуйте пам’ятки, завдання на блозі та не забувайте.
29.05.2020



ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ  ПРИ 

ПЕРЕСУВАННІ В АВТОБУСІ
1. Забороняється наближатися до рухомого автобуса до повної його зупинки. 
2. При посадці в салон вести себе спокійно, не поспішати і не штовхатися. 
 3. Необхідно пропустити вперед молодших. 
4. Не займати по можливості перші місця, залишити їх для супроводжуючого учителя. 
5. У салоні поводитися дисципліновано, не вставати з місць, не кричати. 
 6. Забороняється робити будь-які позначки авторучкою (або іншими засобами або ріжучими предметами) на оббивці крісел. 
 7. Забороняється самостійно відкривати вікна і люки, висовуватися в них; витирати вікна шторами.
8. Якщо жарко - попроси про це супроводжуючого вчителя.
9. Вставай з місця тільки після повної зупинки автобуса.
 10. Забороняється залишати після себе сміття: обгортки, огризки. 
11. Бруд і сніг з одягу і взуття спробуй максимально видалити до посадки в автобус. 
12. Обходити автобус необхідно спереду. 


Інструкція
для учнів при проходженні по маршруту.
Учні підвозяться у шкільному автобусі тільки у супроводі чергового вчителя або дорослої людини, уповноваженої наказом по школі.
Учні розміщуються у шкільному автобусі тільки на сидіннях.
Під час руху автобуса категорично забороняється стояти, ходити по салону, робити різкі рухи, відчиняти вікна, вентиляційні люки, виглядати у вікна або висовувати руки.
Відчиняти та зачиняти вентиляційні руки має право тільки черговий вчитель або супроводжуючий.
Учням суворо забороняється проносити в салон автобуса гострі предмети, ножі, сірники, запальнички, піротехнічні засоби.
Категорично забороняється без причини нажимати на аварійні кнопки, кнопку зв’язку з водієм.
Категорично забороняється відволікати водія під час руху автобуса.
Швидкість автобуса з дітьми не повинна перевищувати 60 км/г.
Рухатись в автобусі дозволяється лише після повної зупинки автобуса та відкривання автоматичних дверей.
Учні повинні чітко дотримуватись даної інструкції та зупиняти школярів, що її порушують.
Черговий вчитель або супроводжуючий заходить до автобуса та виходить з нього останнім.
В разі поганого самопочуття учень повинен негайно повідомити вчителя.

    Інструкція з техніки безпеки учнів під час
групових поїздок, пішохідних екскурсій, пішохідного та дорожньо-транспортного руху учнів

 ВИМОГИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПІД НАС ГРУПОВИХ ПОЇЗДОК, ПІШОХІДНИХ ЕКСКУРСІЙ, ПІШОХІДНОГО ТА ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОГО РУХУ УЧНІВ


2.1.1. Чітко визначиш маршрут руху.

2.1.2. Повторити правила дорожнього руху та алгоритм руху в колоні.

2.1.3. Перевірити наявність червоних прапорців для перекриття руху автомобільного транспорту на дорозі.

2.1.4. Починати рух у колоні тільки за вказівкою вихователя або класовода.

2.1.5. Рухатися тільки в тому напрямі, який визначив вихователь або класовод.

2.2. Вимоги безпеки дорожнього руху учнів під час групових перевезень, навчальних екскурсій, пішохідного групового руху учнів:

2.2.1. Розрахуватися по парах та вишикуватися в колону.

2.2.2. Рухатися тільки за вказівкою вихователя або класовода.

2.2.3. Пересування по місту має відбуватися тільки по пішохідних тротуарах, пішохідних доріжках.

2.2.4. Під час перетину проїжджої частини дороги слід дочекатися, поки вихователь або класовод зупинить прапорцем рух автомобільного транспорту. Рух через дорогу можна здійснювати тільки на пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, за вказівкою дорослих за червоним прапорцем. Переходити дорогу перед прапорцем категорично заборонено.

2.2.5. Рухатися у колоні потрібно середнім темпом, не поспішати, на відставати. Не можна виходити за зону видимості вихователя або класовода.

2.2.6. За потреби користуванні міським транспортом під час пішохідного руху навчальної екскурсії (за дозволом управління освіти міської ради), поводитися в транспорті слід спокійно. Виходити та заходити в транспорт — за вказівкою дорослих. Перебуваючи в транспорті, слід сидіти або стояти в призначених для цього місцях, тримаючись за поручень.

2.2.7. Під час руху тротуарами і пішохідними доріжками колона має рухатися, дотримуючись правого боку.

2.2.8. Організована група дітей може пересуватися тільки по тротуарах і пішохідних доріжках, а за їх відсутності — узбіччям дороги у напрямку руху транспортних засобів колоною, але тільки в світлу пору доби і лише в супроводі дорослих із сигнальними прапорцями.

2.2.9. Якщо в зоні видимості не видно переходу або перехрестя, а дорога має не більше, ніж три смуги руху для обох його напрямків, то можна переходити її під прямим кутом до краю проїжджої частини в місцях, де дорогу добре видно в обидва боки і лише після того, як визначено відсутність небезпеки.

2.2.10. У місцях із регульованим рухом пішоходи повинні зважати на сигнали регулювальника або світлофора.

2.2.11. Чекати на транспортний засіб група учнів повинна на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, а за їх відсутності.— на узбіччі, не створюючи перешкод для дорожнього руху.

2.2.12. На трамвайних зупинках, необладнаних посадковими майданчиками, пішоходам можна виходити на проїжджу частину лише з боку, дверей і тільки після зупинки транспортного засобу, Вихователь, класовод перекриває дорожній автомобільний рух червоним прапорцем.

2.2.13 У разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору і спеціальним звуковим сигналом, усі повинні утримуватися від переходу проїжджої частини або негайно покинути її.

2.2.14. Категорично заборонено виходити на проїжджу частину без вказівки вихователя, класовода; раптово виходити, вибігати на проїжджу частину, зокрема й на пішохідний перехід; переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, якщо є роздільна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також у місцях із огородженням; затримуватися та зупинятися на проїжджій частині, якщо це не пов'язано із забезпеченням безпеки дорожнього руху.

2.2.15. Перебуваючи в автомобільному транспорті, категорично заборонено під час руху відвертати увагу водія від керування транспортним засобом та заважати йому в цьому; відчиняти двері транспортного засобу, не переконавшись, що він зупинився біля тротуару, посадкового майданчика, краю проїжджої частини, на узбіччі; перешкоджати зачиненню дверей та використовувати для їзди підніжки, виступи транспортних засобів; пересуватися по салону автотранспорту під час його руху, висовуватись у вікна чи люки, викидати сміття у вікна, люки.


 ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ ГРУПОВИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ, НАВЧАЛЬНИХ ЕКСКУРСІЙ, ПІШОХІДНОГО ГРУПОВОГО РУХУ УЧНІВ.

3.1. Вишикуватися для остаточної перевірки наявності учнів при поверненні до зазначеного міста.

3.2. Заборонено без дозволу вихователя або класовода залишати групу, повертаючись додому.

3.3. Рух додому здійснювати за обговореним маршрутом, дотримуючись правил дорожнього руху.


ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ, СКОЄННЯ ДТП

4.1. У разі виникнення аварійної ситуації слід негайно повідомити вихователя або класовода.

У разі скоєння ДТП на дорозі, свідком або учасником якої ви стали, необхідно:

● негайно повідомити вихователя або класовода;

● за телефонним або мобільним зв'язком повідомити в службу екстреної допомоги, якщо цього не може зробити вихователь або класовод (102 — міліція, 103 — швидка медична допомога);

● якщо ДТП трапилося на дорозі, слід переміститися в безпечне місце і чекати на вказівку вихователя або класовода;

● якщо ДТП трапилося під час перебування у транспорті, потрібно залишатися на місці, не панікувати, не метушитися, а чітко виконувати вказівки дорослих.


Інструкція
для водія та супроводжуючих по діях в разі загрози вчинення терористичного акту

Здійснювати перевезення  вихованців та супроводжуючих осіб у відповідності зі списком, який визначається наказом директора школи.
При перевезенні здійснювати зупинки тільки на  пунктах, визначених паспортом автобусного маршруту.
При здійсненні перевезення учнів водій не повинен залишати транспортний засіб без охорони, здійснюючи  охорону транспортного засобу самостійно або з залученням супроводжуючого.
Перед початком руху уважно огляньте транспортний засіб (салон, предмети, що знаходяться під автобусом або поруч з ним), щоб переконатися у відсутності підозрілих  предметів. Про те, що є небезпека вибуху можна судити за наступними ознаками:
- невідомий згорток або деталь у машині або зовні;
- залишки різних матеріалів, не типових для данного місця;
- натягнутий дріт, шнур;
- дроти або ізоляційна стрічка, що звисають з-під машини;
- чужа сумка, портфель, коробка, який-небудь предмет, який опинився поблизу від автомобіля.
Помітивши підозрілий предмет, зверніться до працівника поліції або іншій посадовій  особі, не торкайтеся до знахідку і не підпускайте до неї інших людей, уникаючи паніки.

Правила, які необхідно пам'ятати та неухильно дотримуватися при виявленні підозрілого предмета:

- не обстежувати предмет самостійно;
- не користуватися радіотелефоном (радіостанцією) поблизу предмета. Ці радіопристрої необхідно відключити;
- не користуватися  світловипромінюючі пристроями, наприклад фотоспалахом;
- терміново повідомити про знахідку в поліцію;
- не накривати предмет, не засипати, не заливати і не пересувати його;
- триматися від предмета на достатній відстані і краще за перешкодою;
- до прибуття поліції нікого не впускайте до предмету;
- не піднімайте паніки.
У разі захоплення автобуса експерти радять вибрати тактику пасивного опору, не ризикувати.

При захопленні необхідно:

-Виконувати  всі вказівкитерористів, визначивши для себе, хто з них найбільш небезпечний, віддати всі речі, які вимагають терористи.
- Не дивитися в очі терористам.
- Не підвищувати голосу, не робити різких рухів.
- Якомога менше привертати до себе увагу.
- Не реагувати на провокації і зухвалу поведінку.
- Перш ніж перейти або розкрити сумку, запитати дозволу.
- При стрільбі лягти на підлогу і сховатися за сидінням, нікуди не бігти.
При штурмі головне лягти на підлогу і не ворушитися до завершення операції. Підкорятися наказам штурмової групи, не відволікайте її питаннями. Ні в якомуразі не кидайтеся назустріч вашим рятівникам.
При звільненні виходьте з салону транспортного засобу після відповідного наказу, але як можна скоріше. Допоможіть всім, але не втрачайте часу на пошуки своїх речей і одягу.

Як діяти при захопленні автобуса (тролейбуса, трамвая) терористами?( доповнення)

Якщо Ви знаходитеся у захопленому терористами автобусі (тролейбусі, трамваї) намагайтеся дотримуватися наступних рекомендацій:

- не звертайте до себе уваги терористів, не дивіться їм в очі, зніміть ювелірні прикраси. Жінкам у міні-спідницях бажано прикрити ноги;
- заспокойтеся і спробуйте відвернутися від подій, що відбуваються, наприклад, почніть читати, розгадувати кросворди;
- не пересувайтеся по салону і не відкривайте сумки без дозволу терористів;
- огляньте салон, відзначте місця можливого укриття у випадку стрілянини;
- не реагуйте на провокаційну або зухвалу поведінку терористів;
- якщо спецслужби почнуть спробу штурму – негайно лягайте на підлогу між кріслами і залишайтеся у такому положенні до кінця штурму;
- після звільнення негайно залиште автобус (тролейбус, трамвай) – не виключена можливість попереднього його мінування терористами і вибуху (загоряння).

Як діяти, якщо Ви опинились в заручниках

- не допускайте дій, що можуть спровокувати нападаючих до застосування зброї;
- переносіть позбавлення, образи і приниження, не дивіться в очі злочинцям, не поводьтеся зухвало;
- не допускайте істерики і паніки, виконуйте вимоги злочинців, не заперечуйте їм, не ризикуйте своїм життям і життям оточуючих;
- перш ніж що-небудь зробити (сісти, встати, попити, сходити в туалет тощо) запитаєте дозволу в злочинців;
- якщо ви поранені, постарайтеся не рухатися. Цим Ви запобіжите додатковій втраті крові.

У ході дій спецслужб по звільненню заручників:

- лежіть на підлозі обличчям вниз, голову закрийте руками і не рухайтеся;

- тримайтеся по можливості подалі від дверей та вікон;

- ні в якому разі не біжіть назустріч працівникам спецслужб або від них, тому що Вас можуть прийняти за злочинця.

Інструкція
для водія та супроводжуючих з надання першої медичної допомоги потерпілим у дорожньо – транспортній пригоді (доповнення)

1. Заспокойтеся і візьміть себе в руки! Від того, наскільки тверезими і продуманими будуть вашідії, багато в чому залежить результат подій.
2. Помітьте час події.
3. Викличте допомогу! Добре, якщо у вас, або в когось з навколишніх є мобільний телефон. Спокійно і точно повідомите диспетчерові служби екстреної допомоги про вид ДТП, кількості потерпілих, передбачуваних ушкодженнях (у тому випадку, якщо ви них можете оцінити з першого погляду). Дуже важливо максимально точно вказати адресу місця аварії.
Що робити, якщо визнаходитеся поза населеним пунктом?
 У цьому випадку інформацію про аварії на найближчий пост ДАЇ просять передати водіїв попутного або зустрічного транспорту.

4. Огородіть і позначте місце події. Якщо є можливість, установіть за місцем аварії машину з включенною аварійкою.

5. Огляньте потерпілого. Це найважливі шляхи наданнядопомоги. Основна задача - визначити, які ушкодження є найбільш загрозливими для життя і здоров'я потерпілого. На них у першу чергу і повинна бути спрямована Ваша допомога. 
Ось ці ушкодження і їхні ознаки:
1. Порушення серцевої діяльності (зупинка серця або різке уповільнення серцевого ритму).
2. Зупинка подиху (внаслідок закупорки дихальних шляхів сторонніми тілами( кров'ю, слизом, блювотнимимасами)).
3. Масивні кровотечі (особливо небезпечні артеріальні кровотечі, коли кров з рани б'є пульсуючим струменем. Ушкодження великої вени також може за кілька хвилин привести до смерті потерпілого).
4. Переломи кінцівок зі значним зсувом - найбільш часта причина розвитку больового шоку (він має кілька стадій. У перші хвилини потерпілий може не звертати уваги на найтяжкі ушкодження, не почувати болю і т.д., але через короткий проміжок часу він стане млявим, нединамічним, блідим, поступово ослабне пульс...). Утримуйте потерпілого від активних пересувань, поки не переконаєтеся, що в нього немає серйозних ушкоджень, а ще краще - до огляду лікарем. Визначте, у свідомості  потерпілий чи ні. Якщо свідомість збережена, можна з впевненістю сказати, що найближчим часом не передбачається серйозних проблем із серцевою діяльністю та органами дихання. Якщо потерпілий без свідомості, перевірте пульс і подих - не намагайтеся шукати пульс на зап'ясті. Імовірність того, що ви його там намацаєте, невелика. Перевіряти пульс у потерпілого можна тільки на сонній артерії. При виявленні ознак настання клінічної смерті  необхідно проводити потерпілому комплекс долікарських реанімаційних заходів – штучну вентиляцію легень (штучне дихання) методом з рота в рот та закритий массаж серця до прибуття на місце ДТП бригади швидкої  медичної допомоги (медичного працівника).
6. Після ДТП людина може знаходитися в будь-якому положенні: лежати на дорозі, на узбіччі, у кюветі, знаходитися під машиною, мотоциклом. Не кидайтесяв ідразу ж витягати його будь-якими можливими засобами, заспокойтеся, оцініть ситуацію, продумайте послідовність подальших дій. Чітко поясніть оточуючим необхідну послідовність дій і функції кожного. Ваша кінцева мета – вкласти потерпілого на спину на рівній поверхні осторонь від проїзної частини. Пам’ятайте, що, змінюючи положення ушкоджених частин тіла, ви можете підсилити больовий шок. Особливо обережно варто діяти при найменшій підозрі на ушкодження хребта. Але, все ж перекласти постраждалого потрібно - як це зробити?
Ось основні принципи, які варто дотримувати при зміні положення тіла потерпілого: 
а. Усі рухи повинні бути плавними.
б. Повертати, переміщати постраждалого потрібно як мінімум утрьох (у самому крайньому випадку вдвох). Перша людина відповідає тільки з а голову, другий за плечі і верхнюю частину тулуба, третій за область тазу і ноги. Непогано, якщо є і четверта людина, що тримає тільки ноги.
Запам'ятаєте! Щоб звести до мінімуму імовірність додаткової травми, при переміщенні потерпілого варто злегка розтягувати в довжину і ні в якомуразі не давати згинатися шиї і поперекові.

7. Зніміть одяг з потерпілого. Мабуть, самою непростою задачею є зняття шолома (наприклад, інтеграла), особливо якщо людина без свідомості, і є підозра на ушкодження шийного відділу хребта. Робити це треба вдвох. Перша людина здійснює фіксацію шиї і голови, другий знімає шолом. Для фіксаці їголови одна рука щільно обхоплює шию постраждалого позаду так, щоб великим і вказівним пальцями зафіксувати потилиця, іншою рукою необхідно зафіксувати шию попереду, утримуючи великим і вказівним пальцями нижнюю щелепу. Розстебніть або розріжте ремінь і, сильно розтягуючи лямки в сторони, знімайте шолом у напрямку відпідборіддя до тімені, одночасно піднімаючи голову і плечі потерпілого. Пам’ятайте, що не можна тягти шолом нагору, рух повинний бути сааме дугоподібним.
 Кілька слів про зняття одягу. Не прагніть, особливо якщо на вулиці холодно, роздягати потерпілого. У цьому немає ніякої необхідності, більш того, охолодження тіла можеще в  більшому ступені збільшити ризик погіршення стану. При необхідності доступу до ушкодженої ділянки тіла одяг краще РОЗРІЗАТИ. Якщо все-таки виникла необхідність роздягнутилюдину, запам'ятаєте основний принцип: спочатку потрібно знімати одяг з неушкодженої кінцівки, потім з тулуба і лише в останню чергу з ушкодженої. При опіках фрагменти одягу часто прилипають, а синтетичного одягу і припікаються до ушкодженої шкіри. Їхні в якому разі не можна відриватися. Обрізайте одяг навколо ділянки опіку й вкрийте вражену область стерильною або чистою пов'язкою.

ДАЛІ БУДЕ...



Абетка безпеки





Кожен із нас часто знаходиться на проїзній дорозі.
Чи кожен із нас дотримується правил дорожнього руху?

Дитина знати
правила    повинна
У книжковім магазині
На полицях і вітрині
Різних книжечок багато
Ми прийшли туди із татом.
В обкладинках кольорових
Є вірші,казки чудові.
Та сподобалось мені
“ Правила для пішохода ”.
Прошу в тата“ Купиш?Згода?”
Батько посміхнувся:
“ Дитина
Знати правила    повинна ”.

        Сотні аварій відбуваються на дорогах, щодня і за нетверезості,необачності, порушення правил водієм,а також
необачності і порушення правил пішоходом та інші порушення водія і пішохода на дорогах. Які призводять до аварії на проїзній частині.







         Даі слідкує,щоб водії не порушували правила дорожнього руху.
         За порушення правил дорожнього руху
водія чекає покарання штрафом,або у водія відберуть права. Суд приймає рішення,що робити із правопорушником.








Казкові твори про правила дорожнього руху.

Жила – була у лісі родина лісника: сам лісник, його дружина і двійко діточок – неслухняний хлопчик та його молодша сестричка. Одного разу діти відпросились у батьків сходити до міста, подивитись на веселий гурт клоунів цирку – шапіто.
Лісник відпустив дітей, але перед цим влаштував їм екзамен з правил дорожнього руху. За дорогу їм слугувала лісова стежка. А сигналами світлофора були зелене дерево, кущ червоної смородини та жовті квіти кульбабок. Дійшовши до стежини, діти уважно подивилися на сигнал світлофора (зелене дерево) та обережно перейшли стежку. Лісник залишився задоволений знаннями дітей. Наступного дня, вийшовши раніше з дому, діти встигли не тільки подивитися веселий гурт клоунів, а й побувати в зоопарку. Діти залишилися дуже задоволені.
Шановні учні.
Читаючи оповідання – уявляйте ситуацію- вимальовуйте в голові
 ПЕРЕНОСТЕ НА АЛЬБОМНИЙ АРКУШ- ФООГРАФУЙТЕ- ВІДПРАВЛЯЙТЕ ПО ВАЙБЕРу. ДЯКУЮ.
Казка
Що ж, я рада усіх пропустити,
Тільки прошу тихенько сидіти.
Бо там Правила руху за мить
Всіх жене, хто не вміє сидіть.
Сам він дуже старенький, малята,
Та й роботи у нього багато.
Знаки треба розставити вчасно,
І розмітку накреслити ясно.
Світлофори усі засвітити,
А у горах тунелі пробити.
Все встигає дідусь, безперечно,
Щоб було на дорогах безпечно.
Є у нього ще, любі мої,
Друзі вірні – це служба ДАІ.
Що б робив він без них, я не знаю,
Мабуть, дуже втомився б, гадаю.
Звучить музика. Вибігає Баба Яга.

Баба Яга.
Тільки я от у кривді на нього,
Все розмітив, а що мені з того?
Все позначив, мені який толк?
Я із лісу тепер ні на крок!
Нову ступу недавно купила,
Стільки грошей за неї вгатила,
А у місто – не можу летіти,
Що ж, до смерті з зайцями сидіти?
Ані знака мені, ні доріжки,
Може, скажете, рухатись пішки?
А колись же було, як згадаю…
Де захочу, то там і літаю.
А тепер полетіти хотіла,
Чуть ракета бабусю не збила!
Так, я бідна, уся й задрижала,
А куди б я подітися мала?
Та ракета метлу перебила,
Опустилися в баби вітрила.
Вже й не знаю, що далі робити,
Мушу низько над лісом летіти.
Та й лише в темну ніч, у негоду,
Де нема ні доріг, ні народу.
Казка. Мабуть, в тебе, бабуся, мітла lуже–дуже старенька була?
Баба Яга. Не минуло й чотириста їй, як її змайстрував сам Кощій!

Казка.
Повертайся, бабуся, додому,
Ми зарадимо лиху такому.
Щоб твої не втомилися ніжки,
Намалюєм для ступи доріжки.
І поставимо знаки чудові,
Чарівні і веселі, й казкові.

Баба Яга.
Що ж, я дякую вам за турботу,
То ж продовжуйте вашу роботу.
Ну, а я повернуся додому,
У веселу хатину знайому,
До зайців і до духів лісних,
Затужила я зовсім без них.
(Баба Яга йде).

Ми даруєм вам ласкаво
Цілу низку добрих правил.
Вам ці правила прості
Допоможуть у житті.

Любіть себе та інших поважайте,
Своє життя й здоров’я бережіть.
І правильну дорогу вибирайте,
Якщо бажаєте до старості дожить.

Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
А на дорозі рот не розкривайте,
Щоб і життя й здоров’я зберегти.

Бо їде транспорт, всюди перехожі,
Хто на роботу, хто з роботи йде,
Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
А рух не припиняється ніде.

Летять машини, швидкість в них висока.
Миттєво транспорт цей не зупинить.
І хоч дорога, може, й не широка,
Та через неї, діти, не біжіть.

Спіткнутись можна чи перечепитись…
Летять машини, вам несила встать…
Автомобіль не може зупинитись,
Страшне нещастя може вас спіткать.

Дорогу виберіть до рідної вам школи,
Щоб світлою й безпечною була.
І навпростець теж не ходіть ніколи,
Собі та іншим не бажайте зла.
.

Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі - небезпечно,
Тож обачним будь доречно





З історії світлофора. Чомусвітлофор так назвали?
Назва ця походить віддвохслів: нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу мову «світлофор» означає: той, щонесесвітло. 
А чизнаєтеви, щосвітлофорипоходятьвідпрапорців, якимикористувалисязалізничники, щобкеруватирухомпоїздів? Було три прапорці:червоний, якийзабороняврух, жовтий, що закликав до обережності, і зелений, який дозволяв вільноїхати. Мали три кольори і першісвітлофори, котріз’явилися на початку ХХ століття. Цебуливеликідошки, пофарбовані у три кольори. По їхнійповерхні з одного кольору на іншийпереповзаластрілка, вказуючи, якийсамеколірслідбрати до уваги. Їїважкобулорозгледітиздаля, і водіїпомилялися, не розуміючи, на якийколір вона вказує.
На сучаснихсвітлофорахвогніспалахують по черзі, так щосплутатинеможливо!

•   Переходити нам слід
Тільки там, де перехід.
І доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.


 

•    Ось велике перехрестя,                  
Ген за ним — до школи вхід.
Пам'ятай: для пішоходів
Тут підземний перехід.
 

•    Водії нехай всі знають
І дорогу цю минають,
Бо цей знак попереджає,
Що в'їзд сюди забороняє.










•    Прямо знак нас не пускає —
Це дорога на завод.
Я повільно повертаю —
Там немає перешкод.
Далі он — хіба не видно? —
Є доріжка пішохідна.
 

     • "Ох" та "ой", синці та гулі. —                                                                   
     Як не знаєш правил руху,
Краще зовсім вже не їздить,
Горе-велосипедисти.


Відгадувавання загадок .
1.    Маленькі будиночки містом біжать ,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять . 
2.    Я не їм вівса , ні сіна ,
Дайте випити бензину .
Усіх коней обжену ,
Кого хочназдожену .
3.    На дорогу я лягаю ,
Яскраво-білий колір маю,
Про ПДР нагадаю,
Хоч ніколи не розмовляю.
4.    Є паличка в нього чарівна ,
За мить сто машин зупиняє вона!
Ось паличку вгору він ловко підняв-
Одразу КАМАЗ , мов укопаний став .
5.    Два брати спереду гудуть,
За ними двоє ще женуться,
Біжать, ніяк не доженуть,
Об землю спересердя б’ються.
6.    Кінь залізний, гумою підкований.
7.    Яка тварина втекла із зоопарку, щоб лежати серед дороги?
8.    Які острівці розташовані не на воді, а на суходолі?
9.    Підморгне зеленим оком - ми йдемо, підморгне червоним оком — стоїмо.
10.                      Мій рогатий кінь двоногий
 Добре знає всі дороги.
Як захочу - він стоїть,
А скажу - то побіжить.
11.                       Двоє ніг у швидкого коня, має він одне око і роги. Я катаюсь на ньому щодня, хоч і добре натомлюю ноги.
12.                       Тримаюсь лише на ходу, а як зупинюсь – упаду.
13.                       Полотно, а не доріжка, кінь біжить сороко ніжка.
14.                       Я не їм вівса чи сіна – дайте випити бензину. Усіх коней обжену. Кого хоч наздожену.
15.                       По дорозі летить, що є сили тріскотить. Крил нема, а роги є, має він ім’я своє.
16.                       Перше біжить, а друге доганяє. На собі вершника тримає. Роги є і голос має, як він зветься, хто вгадає?
17.                       Такий собі віз, має четверо коліс. Без вола і без коня куди хоч біжить щодня.
18.                       Не живий, а голос має, хоч не пташка, а літає. В синім небі цей артист залишає білий хвіст.


                                              
Гра «Дозволено-недозволено»
І проспекти, і бульвари —
Всі шумливі в наші дні,
Ти проходь по тротуару
Лиш по правій стороні!
Пустувати тут, де люди, — ...  (заборонено)
Стань взірцевим пішоходом!
Це — ... (дозволено).
Як заходиш до трамвая,
Краще уперед пройди,
Не крутись, це заважає,
Стій спокійно чи сиди,
їхать "зайцем" — знають всі
Це — ...   (заборонено).
А бабусі дати місце —
Це — ... (дозволено).
Якщо ти гуляєш десь там,
 Бігаючи, не забудь:
Переходиш перехрестя —
      Особливо пильним будь.
Йти, коли червоне світло, — (заборонено)
На зелене навіть дітям
Йти ... (дозволено).


1.        Дорожній знак, який попереджує про обов'язкову зупинку.
2.        Людина, яка керує автотранспортом.
3.        Що встановлюють перед переїздом через залізничну колію?
4.        Частина дороги, призначена для руху пішоходів.
5.        Місце, де перехрещуються дороги і вулиці.
6.        Який чудовий гарний дім,
І вікна світяться у нім.
Взуття із гуми носить він
І головне, він п'є бензин!
7.        Ділянка проїжджої частини, призначена для руху пішоходів через дорогу.

1




2








3








4









5










6












7










ВІКТОРИНА( Для водіїв)
1.  Яка машина можеїхати без двигунавнутрішньогозгоряння?
2.  Зякоїсторони треба обходити машину, пішохода? (Зліва)
3.  Щопотрібнозробити перед виїздом на велосипеді? (Перевірити сигнал, гальма)
4.  Шофер веде-машину. Попередуньогодвіптиці — гуска і качка.  Що треба давити?
5.  Який сигнал світлофорадозволяєперехід?
6.  Якімашиниможутьїхатибез сигналу?
7.  Яке значеннямаютьзелений і жовтийколірсвітлофору?
8.  Де повинніходитипішоходи, якщонемаєтротуарів?
9. Де повинніходитипішоходи?
10.                      Що таке перехрестя?
11.                      Що таке пішохідний перехід?
12.                      Де пішоходи можуть переходити вулицю?
13.                      Як позначають пішохідні переходи на вулицях міста?
14.                      Які сигнали має світлофор?
15.                      Що означає червоний сигнал світлофора?
16.                      Що означає жовтий сигнал?
17.                      Що означає зелений сигнал світлофора?
18.                      Де можна кататися на велосипеді?
19.                      Чому не можна кататися на велосипеді по тротуару та проїжджій частині?
20.                      Чому не можна виходити на вулицю та гратися на дорозі?
21.                      Чому не можна визирати з вікна чи висовувати руки, коли їдете в автобус, тролейбусі або трамваї?
22.                      Що робить регулювальник?


ü Запитання:
1.    Якщо горить жовтий або червоний сигнал, йти не мож­на, навіть якщо на дорозі немає машин (Так)
2.    Пішоходи можуть переходити дорогу лише по пішохід­них переходах (Ні)
3.    Перш ніж зійти з тротуару на проїжджу частину з дво­бічним рухом, необхідно оглянути проїжджу частину, упевнившись у повній безпеці початку руху (Так)
4.    Пішоходи повинні очікувати автобус, тролейбус, трам­вай, автомобіль таксі на посадкових майданчиках (Так)
5.    На трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, починати перехід проїжджої частини дороги дозволяється до повної зупинки трамвая (Ні)
6.    Рухатися на велосипеді по дорозі дозволяється з 12 ро­ків (Ні)
7.    Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза пе­рехрестям, велосипедист повинен пропустити інші транспортні засоби, що рухаються по дорозі (Так)
8.    Велосипедист може перевозити двох пасажирів (Ні)
9.    Під час руху велосипедист може триматися за інший транспортний засіб (Ні)
10.                      Дозволяється перевозити дітей, які не досягли 12-літнього віку, на передньому сидінні легкового автомобі­ля у спеціальному дитячому сидінні (Так)
11.                      Найнебезпечніше для пасажира місце у салоні лег­кового автомобіля - переднє сидіння поруч із водієм (Так)
12.                      Під час переходу проїжджої частини або руху по ній пішоходи повинні бути уважними (Так)

Колективна робота « Продовж рядок»
         Знайте всі: дорослі й ……….малі,
   Найважливіші на світі
   Строгі правила дорожні,
   І без них прожити не ……….можна.
   Є правила строгі для пішоходів,
   Їх знати повинні усі до пуття.
   Буває помилка – загроза здоров’ю,
Буває – помилкапозбавить………життя!
   Хто сів за кермо, - не спіши, будь ………уважний,
   На знаки дорожні в дорозі зважай.
  Ти правил безпеки, водій, не порушуй,
   Про тих, хто довкола, завчасно ………..подбай.
На дорозі так правил багато,
Їхдотримуйся, друже,
………..завжди!
Якщобудештиїхшанувати,
То й не трапиться лиха-
………..біди!

Перевір себе
Відповіді до загадок
1. Тролейбус , трамвай , автобус
2.машина
3. Дорожня розмітка
4. Регулювальник
5.Колеса
6.Автомобіль
7.Зебра
8.Острівці безпеки
9.Світлофор
10.Велосипед
11.Велосипед
12.Велосипед
13.Поїзд
14.Мотоцикл
15.Мотоцикл
16.Велосипед
17.Автомобіль
18.Літак
Відповіді до кросворду:
1. Стоп
2. Водій
3. Шлагбаум
4. Тротуар
5.Перехрестя
6. Автомобіль
7. Перехід
Відповіді до вікторини:
1.Іграшкова
2.Зліва
3.Перевірити сигнал, гальма
4.Треба давити на гальма
5.Зелений
6.Іграшкові
7.Зеленийколірдозволяєперехід, а жовтийкаже, що треба трішечкипочекати, попереджаєвільнийперехід
8.По лівому краю проїжджоїчастинивулиці
9.По тротуару
10.Місце, де перетинаютьсявулиці
11.Місце, де пішоходи можуть переходити вулицю

12.У місцях, де є "зебра", дорожній знак "Пішохідний перехід" або світлофор
13.У місцях, де є "зебра", дорожній знак "Пішохідний перехід" або світлофор
14.Червоний, жовтий, зелений
15.Забороняє рух
16.Потрібно приготуватися переходити вулицю чи зупинитися посередині і чекати зеленого сигналу
17.Дозволяє рух
18.На дитячому майданчику, у дворі
19.На тротуарі це заважає пішоходам, а на проїжджій частині можна потрапити під машину
20.Там їздить багато машин, можна потрапити під машину
21.Це дуже небезпечно, може зачепити машина, що проїжджає повз
22.Керує рухом на перехрест

ДЯКУЮ, ЩО ПРОЧИТАЛИ І ЗРОЗУМІЛИ







Міні-проєкт


Тема: Молоде покоління за безпеку дорожнього руху


Мета:  
-         розширити поняття дітей про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах;
-         формувати звичку не порушувати ПДР, уникати небезпеки на дорозі, запобігати травматизму;
-         виховувати повагу до встановлених правил і бажання їх знати та виконувати;
-         виховувати у дітей бережливого, дбайливого та усвідомленого ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей.

Ціль:  
-         довести до свідомості дітей, що рух машин і пішоходів  підпорядковується особливими правилами, які називаються правилами дорожнього руху;
-         Переконати дітей в тому, що їх безпека на вулиці залежить від виконання правил дорожнього руху;

     Швидкість руху, щільність транспортних потоків на вулицях і дорогах нашої країни швидко зростають і будуть прогресувати надалі. Забезпечення безпеки руху стає все більш важливим не тільки державним завданням, а й нашим з вами.  Особливе значення у вирішенні цієї проблеми має завчасна і правильна підготовка самих маленьких пішоходів – дітей.

       За статистикою, найчастіше причиною дорожньо-транспортних пригод стають самі діти. Діти дуже збудливі, динамічні і в той же час розсіяні, не вміють передбачати небезпеку, вірно оцінити відстань до автомобіля, що наближається, його швидкість і свої можливості.

      Здобувачами освіти Дігтярівського НВК розроблений міні-проєкт: «Молоде покоління за безпеку дорожнього руху».










                                         На замітку батькам
          Безпека на дорозі – дуже важлива тема, яку необхідно обговорити з дитиною. Навіть якщо ви будете проводжати і зустрічати маленького пішохода зі школи, питання безпечного дорожнього руху повинен постійно бути під вашим пильним контролем.
          Варто відзначити, що дитина в усьому бере приклад з батьків, в тому числі і «законам доріг». Ви можете починати вчити правила дорожнього руху для дітей ще з дошкільного віку, моделюючи різні дорожні ситуації з використанням іграшок-машинок, а також під час катання на дитячому електромобілі або велосипеді.
           Дорога і транспорт приховують в собі безліч небезпек для дитини, тому батьки повинні розповідати малюкам про правильну поведінку на проїжджій частині та в транспорті, познайомити дошкільнят з основними дорожніми знаками.

                         Правила дорожнього руху для дітей
Наступні правила дорожнього руху дитина повинна дотримуватися неухильно:

- тротуаром потрібно йти як можна далі від проїжджої частини;

- перед тим як перейти вулицю, потрібно зупинитися біля проїжджої частини, потім подивитися наліво і направо, а потім знову швидко наліво;

- починати переходити вулицю дозволено тільки коли загориться зелене світло світлофора;

- переходити дорогу потрібно в безпечних місцях – біля світлофора і на переході, позначеному «зеброю» або, принаймні, на перехресті – тут водії машин уважніші;

- не можна кидатися в транспортний потік стрімголов.



Шановні учні. Прочитайте та запам ятайте


1.Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).
2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).
3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).
4. Пристрій для регулювання руху в різних напрямках… (світлофор).
5. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме: горизонтальна та…(вертикальна).
6. Для введення обмежень в русі застосовують …(заборонні дорожні знаки).
7. Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки …(два сигнали червоний та зелений).
8. Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є …(трикутник з червоною облямівкою та білим фоном).
9. Працівник поліції, який регулює дорожній рух…(регулювальник).
10. Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду).

Корисно знати

1. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху).
2. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).
3. Чорні та білі лінії та смуги, нанесені на стовпи та огорожі …(вертикальна дорожня розмітка).
4. Світлофор з символами людини…(пішохідний світлофор).
5. Інформують про розміщення об’єктів сервісу…(знаки сервісу).
6. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений).
7. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме вертикальна та …(горизонтальна).
8. Загальною ознакою заборонних знаків є…(коло з червоною облямівкою та білим фоном).
9. За розташуванням розрізняють два види світлофорів, а саме: горизонтальні та …(вертикальні).
10. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).
 «Виправ помилки»

РАЗОМ З БАТЬКАМИ ОПРАЦЮЙТЕ. ДЯКУЮ
1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій.   (Пішохід )
2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)
3. Горизонтальна розмітка наноситься на стовпи та огорожі, а вертикальна – на дорогу та бордюри. (Навпаки).
4. Заборонні знаки мають загальну ознаку – трикутник з червоною смугою та білим чи жовтим фоном всередині. (Круг)
5. Пішохідні світлофори мають три сигнали з силуетом людини, а саме: червоний, жовтий та зелений. (Два сигнали, жовтий відсутній)
6. Інформаційно – вказівні знаки мають загальну ознаку – круг з червоною смугою та білим фоном всередині. (Заборонні) .
7. Щоб перевозити людей у кузові автокрана необхідне посвідчення водія категорії «С». (Не можна перевозити людей у кузові автокрана)
8. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).
9. Заборонні знаки інформують учасників дорожнього руху про розташування об’єктів обслуговування. (Знаки сервісу).
10. Розрізняють три види дорожньої розмітки: горизонтальна, вертикальна, пішохідна. (Два види дорожньої розмітки, пішохідна – це вид горизонтальної розмітки).

                Жартівлива вікторина
1.  Яка машина може їхати без двигуна внутрішнього згоряння? (Іграшкова)
2.  З якої сторони треба обходити машину, пішоходу? (Зліва)
3.  Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді? (Перевірити сигнал, гальма)
4.  Шофер веде машину. Попереду нього дві птиці — гуска і качка. Що треба давити? (Треба давити на гальма)

Гра  «Хто такий? Що таке?»

1. Пішохід. (Учасник дорожнього руху поза транспортним засобом).
2. Водій. (Учасник дорожнього руху, який керує транспортним засобом).
3. Дорожня розмітка. (Зображення на дорозі, бордюрі чи дорожніх спорудах).
4. Пасажир. (Учасник дорожнього руху, який знаходиться у транспортному засобі, але не причетний до керування ним).
5. Дорожній знак. (Інформація для учасників дорожнього руху).
6. «Зебра» на дорозі. (Горизонтальна дорожня розмітка).
7. Заборонний знак. (Запроваджує чи скасовує обмеження в русі).
8. Світлофор. (Пристрій для регулювання дорожнього руху).
9. Таблички до дорожніх знаків. (Уточнюють чи обмежують дію знаку).
10. Правила дорожнього руху. (Нормативний документ, що встановлює порядок дорожнього руху на певній території).
11. Пішохідний світлофор. (Пристрій, що регулює рух пішоходів).
12. Регулювальник. (Працівник ДАІ, що регулює рух на дорозі, з посвідченням та відповідною екіпіровкою).
13. Учасники дорожнього руху. (Водій, пасажир, пішохід).
14. Сигнали світлофора. (Зелений, жовтий, червоний).
15. Попереджувальний дорожній знак. (Попередження про небезпечну ділянку дороги).
16. Дорожньо-транспортна пригода. (подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки.


                              Загадки

1. Якщо ти поспішаєш в дорозі через вулицю пройти.
Там йди, де весь народ, там, де знак є ...
(Перехід)

2. Ти повинен твердо знати завжди:
Для машин є бруківка, для перехожих ...
(Тротуар)

3. Спозаранку за віконцем стукіт, і дзвін, і метушня.
За прямим сталевим доріжках ходять червоні будинку.
(Трамвай)

4. Три моїх чарівних очі управляють усіма відразу.
Я моргну - підуть машини, встануть жінки, чоловіки.

Відповідайте разом хором. Як мене звуть?

(Світлофори)

5. Виходячи на вулицю, приготуй заздалегідь Ввічливість і стриманість,
А головне...
(Увага)

6. У два ряди будинки стоять.
Десять, двадцять, сто поспіль.
І квадратними очима
дин на одного все дивляться.

(Вулиця)

7. Будинок по вулиці йде, на роботу всіх везе.
Носить взуття з гуми і харчується бензином.
(Автобус)

Пам’ятка
1. Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.
2.Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.
3. Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу, поглянути на обидві сторони ( спочатку на ліву, потім на праву) і лише тоді починати рух.
4. Перетинати проїжджу частину по назначених пішохідних переходах. Суворо виконувати сигнали світлофора і регулювальника.
5. При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд треба під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, яка вона добре проглядається.
6. Іти, а не бігти через дорогу.
7. Допомагати в переході вулиці тому, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюкам).
8. Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.
9. Бути вихованим, культурним. Виконувати усі обов’язки пасажира.
10. Дотримуйся правил їзди на велосипеді.
11. У разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і перебувати на місці до прибуття працівників поліції.



Казка про дорожні знаки
      Жив-був чоловік, і звали його Іван Петрович. Як і багато інших чоловіків, він мав авто. Якось поїхав він зранку на роботу, не помітив знака "обгін заборонено" і обігнав інше авто. Зупинив його інспектор та штраф виписав, бо не можна правила дорожнього руху порушувати.
      Їде чоловік далі, а настрій у нього гірше нікуди. "Все через той знак, щоб його і всі ці дорожні знаки біси забрали!", - сказав чоловік. І раптом сталося диво: зникли всі дорожні знаки. Або, мабуть, тільки він їх перестав бачити? Не помітив цього Іван Петрович, доїхав до роботи, а його у відрядження посилають у сусіднє місто.
      Поїхав чоловік у це місто. Їде і зрозуміти не може, де ж йому повертати, бо знаку не бачить. Довго плутав він, ніяк повороту знайти не міг. В'їхав до міста - і ніяк вулицю потрібну знайти не може. Не знав він, що дорожні покажчики для нього теж зникли. Аж раптом їде він, а на дорогу школяри вибіжали - ледве встиг загальмувати. "Ой, лишенько, так тут школа!", - схопився за серце Іван Петрович. "А де ж знак "Обережно, діти"? Де ж цей знак, коли він так потрібен, я ж ледве лиха не накоїв!".

       І тут згадав чоловік, як на дорожні знаки лаявся і хотів, щоб зникли вони. "Неправий я був", - сказаів собі Іван Петрович. "Дорожні знаки дуже потрібні, без них важко". І з'явилися всі знаки знову. Доїхав додому Іван Петрович, і більше ніколи не порушував правил дорожнього руху і за дорожними знаками стежив.

Комментариев нет:

Отправить комментарий